Thursday, August 21, 2014

Selamat Kembali Malaysia

Assalamualaikum...

Apa khabar semua pembaca? Terima kasih kerana sudi singgah di blog yang sudah usang ini. Hampir setahun saya tidak menulis. Terlampau banyak sangat perkara yang saya buat dan fikirkan. Pekara yang saya rasa penting sehingga boleh menahan saya dari menulis blog (aktiviti yang sangat saya idam-idamkan sebelum ini). Alhamdulillah, dari hari ke hari kehidupan itu tetap diteruskan. Life goes on...

Untuk pengetahuan semua, saya dan keluarga sudah kembali ke tanah air setelah 6 tahun kami berpeluang bermusafir di bumi Perth, yang pada saya sangat istimewa. Terlalu banyak pengalaman tawa dan nangis kami telah lakarkan. Sehingga ke saat ini, saya masih mengingat bibit-bibit indah di sana. Mula-mula sampai di sini, boleh kata saya menangis setiap hari dengan keadaan serba kekurangan. Senang saya katakan, kami sekeluarga membina semula kehidupan. Untuk pengetahuan, kami tidak ada rumah lagi ketika ini dan hanya membawa barang-barang mana yang perlu sahaja kerana semuanya dalam kontena - menunggu beberapa minggu lagi untuk tiba.

Alhamdulillah suami saya berjaya juga dapatkan homestay yang lengkap dengan furniture untuk kami tinggal sebaik sahaja tiba. Kami menyewa homestay tersebut selama 3 minggu dan akhirnya terus kami jadikan rumah sewa sehingga sekarang disebabkan tuan rumah juga ingin pindah ke utara Malaysia. Alhamdulillah kepulangan kami disambut dengan ibu ayah serta mama abah. Terima kasih banyak-banyak buat mereka. Semoga Allah membalas segala bantuan mereka yang mana mereka datang dari utara ke selatan Malaysia. Mama pula menemani kami selama 3 minggu.

Bermulalah kehidupan kami di sini dan merasai pengalaman baru...

Allah itu tidak akan menduga hamba-NYA...
Diberi ujian dalam susah dan senang...
Supaya sentiasa kembali kepada-NYA...


                                      
                                               Kontena bersedia di bawa ke pelabuhan


       
           Terima kasih buat teman-teman yang membantu. Ramai sangat yang datang dan ini 
           hanyalah sebahagian kecil.


        
                     Selamat bertemu kembali! Sarah, Salwa dan Midah tiada dalam gambar... :(


                                       
                                            Sarah dalam gambar. Midah dan Salwa tiada :(

No comments:

Post a Comment