Monday, October 15, 2012

Cinnamon rolls untuk majlis kelahiran Nura

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, bersyukur kepada-Nya kerana saya masih lagi bernafas dengan sihat. Kalian bagaimana? Saya harap kalian juga begitu. Pada 6 Oktober lepas iaitu pada hari kelahiran saya, kami mendapat jemputan dari seorang kawan iaitu Kak Marina dan suami ke majlis kelahiran yang ke-5 anak bongsu mereka iaitu Nura. Sebelum itu di Malaysia, Kak Marina dan suami merupakan seorang doktor perubatan. Tetapi Kak Marina mengambil keputusan unuk menjadi seorang surirumah sekarang apabila berpindah ke sini. Alhamdulillah, seronok anak-anak dan suami ada seorang ibu dan isteri yang sentiasa ada bersama mereka.

Saya memang sudah merancang nak buat cinnaomon rolls untuk dibawa pada hari tersebut. Ini kali yang ke berapa entah saya sudah buat cinnamon rolls. Saya memang suka sangat roti ini. Kebiasaannya saya menggunakan breadmaker, tetapi disebabkan saya hanya mempunyai masa yang terhad kerana majlis bermula jam 10 pagi, saya buat menggunakan stand mixer baru yang suami saya hadiahkan malam sebelumnya. Apa yang saya rasa, perbezaan diantaranya ialah cinnamon rolls lebih lembut teksturnya apabila menggunakan breadmaker daripada mixer biasa. Mungkin betul atau mungkin salah. Atau saya tidak buat mengikut teknik yang betul. Lepas ke majlis tersebut sempat lagi makan di Malaysia Dining Delight dan membeli barang.


Sebelum dibakar, saya lupa nak gam di hujung doh

Selepas disira dengan cream cheese

Dekat lagi

Kak Marina dan keluarga, semoga Nura menjadi anak yang solehah

Abi dan Zaki yang sedang tidur

Harraz main bola dengan siapa?

Antara tetamu yang hadir

Nasi goreng untuk anak-anak

Kuew teow sup unuk suami

No comments:

Post a Comment