Tuesday, October 23, 2012

Baby carrier / Sling : Ergobaby pilihan saya

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Alhamdulillah, saya sekeluarga bertambah sihat setelah seminggu lebih kami kena diarrhea dan muntah-muntah. Berkenaan dengan baby carrier, sudah tentu ibu-ibu di luar sana mempunyai pelbagai citarasa untuk memilih baby carrier mana yang sesuai untuk anak-anak. Di sini, terlalu banyak baby carrier untuk dipilih seperti Ergobaby, BabyBjorn, Chicco, Combi, Minimonkey, Stokke My Carrier dan beberapa lagi. Sebelum ini saya ada membeli 1 baby carrier jenama Pureen. Saya beli supaya mudah untuk saya membawa Ahmad Harraz ketika kali pertama saya datang ke Perth. Saya juga ada membeli 1 sling.  Tidak lama saya guna kerana kemungkinan besar saya tidak pandai guna menyebabkan leher saya sakit dan kurang praktikal bagi saya.

Kali ini saya merasakan penting untuk saya beli satu yang betul-betul mampu untuk membantu saya membawa Ahmad Zaki. Ahmad Zaki, apabila kami berjalan kebiasaannya kami letak di dalam strider, tetapi sejak akhir-akhir ini dia tidak mahu dan meronta-ronta. Apabila didukung, Ahmad Zaki mahu turun - fenomena biasa apabila sudah dapat kaki. Sewaktu kami ke pameran baby dan kids sewaktu bulan puasa lalu, itulah kali pertama saya tahu brand Ergobaby - setelah melihat ramai sangat orang di booth mereka. Saya mula tertarik dan meminta seorang staff menerangkannya. Cara pakai serta kelebihannya. Harganya memang agak mahal, saya mula congak itu ini bersama suami. Kebetulan kami ingin ke Europe, suami surf internet dan harga boleh dapat lagi murah jika beli di sana. Kami decide untuk beli di sana.

Alhamdulillah setelah penat berjalan di sekitar pekan Bonn, kami jumpa satu kedai yang menjualnya dan dapat beli baik yang sebelum ini bukan dalam perancangan dengan harga EURO120 - Ergobaby organic (desert bloom). Saya sangat berpuas hati dengannya dan ia sangat membantu. KEEP YOUR BABY CLOSE. Untuk maklumat lanjut, boleh layari http://store.ergobaby.com/


"Ergobaby recommends a weight limit of 45 pounds (20 Kilograms) for its line of baby carriers;
 however, the carrier has been tested up to 90 pounds (41 Kilograms). Our carrier will accommodate you as long as you and your baby are happy using it."


Abi dan Ahmad Zaki duduk di posisi tepi

Abi dan Ahmad Zaki duduk di posisi depan




2 comments:

  1. nampak selesa je pakai baby carrier ergo tu :)

    ReplyDelete
  2. Wow i can say that this is another great article as expected of this blog.Bookmarked this site..
    baby carriers for hiking

    ReplyDelete